1. Konfiguracja
wand: 334 #ustawia przedmiot którym będziemy sprawdzali nazwę regionu (domyślnie skóra)
max-claim-volume: 30000 #maksymalna wielkość claimowanego regionu.
max-region-count-per-player:
default: 7 #Maksymalna liczba działek dla jednego gracza.
item-durability: true #Zużywanie się itemów (domyślnie się zużywają)
disable-water-damage-blocks: [flower] #Wyłącza niszczenie przedmiotów po zalaniu wodą (w tym przypadku kwiatków)
no-physics-gravel: false #Przy true żwir nie spada.
no-physics-sand: false #Przy true piasek nie spada.
block-tnt: false #Przy true blokuje tnt.
block-tnt-block-damage: false #Przy true blokuje obrażenia od tnt.
block-lighter: false #Przy true blokuje zapalniczkę.
disable-lava-fire-spread: true #Przy true blokuje podpalanie bloków od lawy.
disable-all-fire-spread: false #Przy true blokuje rozprzestrzenianie się ognia.
block-creeper-explosions: false #Przy true blokuje wybuch creepera.
block-creeper-block-damage: false #Przy true blokuje obrażenia od creepera.
block-enderdragon-block-damage: false #Przy true smok nie niszczy bloków.
block-fireball-explosions: false #Przy true ogniste kule nie wybuchają.
block-fireball-block-damage: false #Przy true ghast nie niszczy bloków.
disable-enderman-griefing: false #Przy true endermany nie przenoszą bloków.
block-painting-destroy: false #Przy true nie można niszczyć obrazów.
block-item-frame-destroy: false #Przy true nie można niszczyć ramek.
block-other-explosions: false #Blokuje inne eksplozje.
block-zombie-door-destruction: false #Przy true zombie nie wyłamują drzwi.
block-creature-spawn: #Blokuje spawnowanie mobów.
player-damage:
disable-fall-damage: false #Blokuje obrażenia od upadku.
disable-lava-damage: false #Blokuje obrażenia od lawy.
disable-fire-damage: false #Blokuje obrażenia od ognia.
disable-lightning-damage: false #Blokuje obrażenia od pioruna.
disable-drowning-damage: false #Blokuje obrażenia od topienia się.
disable-suffocation-damage: false #Blokuje obrażenia od utknięcia w ścianie.
disable-contact-damage: false #Blokuje obrażenia kontaktowe.
teleport-on-suffocation: false #Blokuje teleportowanie się w ścianę.
disable-explosion-damage: false #Blokuje obrażenia od wybuchu.
disable-mob-damage: false #Blokuje obrażenia od mobów.
disable-death-messages: false #Blokuje wiadomość na czacie o śmierci.
chest-protection:
enable: false #Przy true chroni skrzynie.
weather:
disable-lightning-strike-fire: false #Blokuje ogień od pioruna.
disable-thunderstorm: false #Blokuje burze.
disable-weather: false #Blokuje pogode.
always-raining: false #Przy true zawsze pada.
always-thundering: false #Przy true zawsze jest burza.
dynamics:
disable-mushroom-spread: false #Blokuje rozprzestrzenianie się grzybów.
disable-ice-melting: false #Blokuje topnienie lodu.
disable-snow-melting: false #Blokuje topnienie śniegu.
disable-snow-formation: false #Blokuje powstawanie śniegu.
disable-ice-formation: false #Blokuje powstawanie lodu.
disable-grass-growth: false #Blokuje rozprzestrzenianie się trawy.
disable-mycelium-spread: false #Blokuje rozprzestrzenianie się grzybni.
Jeśli już zaznaczyłeś obszar za pomocą WorldEdit’a możesz przejść do zdefiniowania regionu. Zrobisz to za pomocą komendy:
/region define <nazwa> [własciciel1] [wlasciciel2] [wlasciciel3] (itd.)
Od teraz, jeśli gracz nie jest przydzielony do terenu, nie będzie mógł na nim budować ani otwierać skrzyń.
Jeśli chcesz utworzyć region do którego dostęp będzie miała cała grupA (np. wszyscy gracze z rangą VIP) wpisz:
/region define <nazwa> g:VIP
Możesz też grupę przydzielić do istniejącego już regionu:
/region addowner <nazwa> g:<NazwaGrupy>
2a. Claimowanie regionu
/region claim <nazwa>
Komenda ta pozwala na zajęcie obszaru, który nie jest zajęty przez nikogo innego. Jest przydatna, jeśli chcesz dać graczom możliwość samodzielnego przydzielania działek.
2b. Dziedziczenie regionu:
Dziedziczenie regionu to przejęcie od regionu ‚rodzica’: właścicieli, członków oraz flag. Jeśli stworzyłeś region i chcesz aby dziedziczył cechy innego wpisz:
/region setparent <nazwa> <NazwaZKtóregoDziedziczy>
Jeśli chcesz wyczyścić dziedziczenie wpisz:
/region setparent <nazwa>